VINYASA YOGA

Vinyasa betekent ‘flow’ en is een dynamische stijl waarin veel aandacht besteed wordt aan de ademhaling gesynchroniseerd met beweging. Elke les is anders en biedt telkens zijn specifieke aandachtspunten vb. heupopeners, backbends, core…

Ook deze lessen vergen een diepe inspanning maar geen reden tot paniek, we houden het speels. Je beweegt vloeiend van de ene houding naar de andere en je werkt zowel op kracht als flexibiliteit. YOGALOO biedt drie niveaus aan:

  • Easy flow Vinyasa: Voor beginners of mensen die houden van een rustige flow.
  • All Levels: Van beginners tot gevorderden.
  • Level 2 : Voor sportievelingen die houden van uitdaging.

YIN YOGA

Tijdens deze lessen laten we het dynamisch karakter van Ashtanga en Vinyasa achterwege en concentreren we ons vooral op het stretchen van het lichaam. De les gaat langzamer aangezien we voor een wat langere tijd (enkele minuten) in een pose blijven om ruimte te brengen in je lichaam en bindweefsel te stimuleren. In deze les wordt gebruik gemaakt van verschillende hulpmiddelen zoals blokken, riemen, bolsters en dekens.

ASHTANGA YOGA

  • Ashtanga Yoga Basic: In deze dynamische yogastijl beoefen je een vaste serie houdingen. Je aandacht gaat voornamelijk naar je ademhaling (uyajji) focus (drishti) en energiebeheersing (bandha). Door de combinatie van deze drie aandachtspunten ontstaat er een constante flow van bewegingen. Met Ashtanga yoga werk je aan een sterk en soepel lichaam maar tegelijk geeft het je een bijzonder heldere blik en meer zelfvertrouwen. Tijdens de lessen ‘Ashtanga Yoga Basic’ worden de houdingen rustig doorlopen en uitgelegd. Er is extra aandacht voor de juiste ademhaling en focus.
  • Ashtanga Mysore-Style: Tijdens de les ‘Ashtanga Mysore-style’ maak je kennis met de traditionele beoefening van Ashtanga Yoga, zoals beoefend en onderricht in Mysore, India (KPJAYI). Je wordt begeleid door Eveline op een persoonlijke manier, naar eigen kunnen met correcties en instructies. Op deze manier leer je de houdingen op je eigen tempo en in stilte met meer aandacht voor ademhaling. Langzaam maar zeker onthoudt je zelf de hele reeks en verdiep je je eigen yoga. Een bijzonder krachtige manier van yoga beoefening want je neemt zelf de leiding, je leert beter luisteren naar je lichaam/grenzen en ontwikkelt discipline. Deze les is geschikt voor iedereen, dus zowel voor beginners die nog nooit Ashtanga yoga gedaan hebben als voor zij die de Ashtanga sequence reeds kennen.
  • Ashtanga Half Primary: Tijdens deze les ligt de focus op flow en het ritme van de ademhaling. Deze les gaat dus iets sneller en duurt 90min. Om deze les te kunnen volgen heb je best al enkele lessen Ashtanga yoga basic of Mysore gevolgd.

HATHA YOGA

Hatha Yoga is de meest ouderwetse yogastijl en de basis waaruit de andere yogastijlen zijn voortgekomen.

Tijdens de Hatha yogalessen worden verschillende inspannende (krachtige) en ontspannende houdingen afgewisseld, in combinatie met adembewustzijn, en aandachtsmeditatie ofwel mindfulness. Zo ontstaat er weer evenwicht, verbinding, stroming, kracht in je lijf en helderheid in je geest. Het is belangrijk dat jij tijdens de yogales de ruimte voelt jezelf te zijn, te voelen wat jouw lichaam je vertelt en daar gericht aandacht aan te besteden. Deze lessen zijn geschikt voor mensen die denken dat ze niet soepel of sterk genoeg zijn om yoga te beoefenen. Ook senioren zijn zeker welkom!

Zit je toch nog met vragen? Aarzel dan zeker niet om contact met me op te nemen.